Køkken

På vores skole får alle eleverne frisklavet mad, der er lavet i vores eget køkken. I vores køkken har vi fokus på maden og fællesskabet omkring måltidet.

Maden

Eleverne får i løbet af en skoledag tilbudt op til tre måltider, som består af formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad.

Til formiddag og eftermiddag tilbydes der fx hjemmebagt brød og pålæg. Samtidig er der til disse måltider altid frisk frugt eller grøntsager.

Til frokost får eleverne forskellige kolde og varme retter. Vores køkkenleder laver hver måned en madplan, hvor eleverne kan se, hvad der bliver serveret. I madplanen er forskellige af årstidens grønsager repræsenteret, fisk og fiskepålæg, fuldkornsbrød og rugbrød, pasta, ris eller kartofler. Der vil fortrinsvis blive anvendt okse-, kalkun- og kyllingkød.

Sammensætningen af kosten har stor betydning for elevernes energiniveau og deres fordøjelse i løbet af dagen. Derfor tilstræber vi, at frokosten både vil indeholde kulhydrater, proteiner, og de sunde former for fedtstoffer.

Fællesskab

Når vi spiser frokost, sidder vi sammen med klassekammeraterne og klasselæreren. Maden er vigtig, men det er fællesskabet også, og derfor prioriterer vi måltidsfællesskabet. Et godt fællesskab, hvor der er tid til hygge og samtaler med hinanden, er med til at øge trivslen, både blandt eleverne og mellem lærer og elev.

Besøg os

Kontakt os for et uforpligtende besøg på vores dejlige skole

Besøg os

Infofolder