Computer og IT

Eleverne fra 4.- 9. klasse skal selv medbringe en computer til brug i undervisningen. Det behøver ikke være en stor og dyr maskine, den skal bare kunne klare de mest almindelige ting. Om det er PC eller Mac er op til jer, dog kan der være enkelte undervisningsprogrammer, der endnu ikke er udviklet til Mac.

Eleverne kan via skolen gratis hente den nyeste udgave af Office pakken, samt benytte online ordbøger i dansk, engelsk og tysk. Vi forventer, at eleverne har installeret den nyeste Office pakke på deres computer til skolebrug.

Derudover benyttes bl.a. geogebra og wordmat som kan hentes gratis på nettet.

NB! Ved køb af skole-pc (Windows S-tilstand)

Vær opmærksom på at de fleste skole-pc’er der forhandles i dag leveres i Windows S-tilstand. Windows i S-tilstand er kort sagt en light version af Windows, hvilket stiller lavere hardwarekrav og er sikrere, fordi alle applikationer og programmer skal downloades fra Microsoft Store. Nogle af de programmer og Apps som Parkskolen bruger i det daglige kan, selvom de er sikre, ikke downloades fra Microsoft Store. Blandt de programmer er Geogebra og WordMat. Microsoft har sørget for at alle enheder med Windows i S-tilstand, gratis, kan opgraderes til Windows 10/11 Pro. Men da en pc ikke kan nedgraderes til Windows i S-tilstand igen når først de er blevet opgraderet, er det et valg i tager derhjemme, om jeres barns pc skal opgraderes til windows 10/11 Pro eller forblive i S-tilstand.

Besøg os

Kontakt os for et uforpligtende besøg på vores dejlige skole

Besøg os

Infofolder